21/6

Ja, nu blir det altså en blogg för mig också. Jag tänker mig att det är något jag kan använda för att samla mina textila upplevelser eller vad man ska kalla det för… Jag tänker att jag ska ladda upp foton och notera saker jag ser och som jag gör.

Jag börjar därför med att ladda upp några bilder som jag tog i järnhandlarens bostad på

Skansen. Det är ett hem från 1930 talet med diverse skojiga saker tex ett imponerande isskåp. Huset är inte länge till det nyaste på skansen och en kopia av ett hus i Huddik. Jag tog iaf dessa bilder när jag var där inne igår. Jag såg även en bok med stick- och virkmönster som låg i ett soffbord. Mycket spännande men tyvärr museiföremål… såklart…

Kommentera

