Lappteknik

Här är lite lappteknik som jag jobbade med i sommras. Det var mycket av en kompositionsövning. Det röda var det enda som blev sytt och ligger här och väntar på att bli ett kuddvar. Den gröna höll jag på och komponerade så länge att jag så här i efterhand tycker den ser fantastiskt ful ut så om jag någon gång får lust att lappa kommer jag inte göra den sådär.

Lapparna kommer från en massa tygprover som jag hittade i grovsoprummet. Det är i det här fallet prover på grovt bomullstyg förmodligen från något möbelföretag.

Kommentera

