Öppet hus på HV

Idag har vi förberett inför öppet hus på skolan. Vi slängde snabbt ihop en ”utställning”. Nä, vi smällde upp lite grejer i lokalen bara som kan roa besökarna. Min tv-filt ”Invation” och mitt broderi ”Augur” finns i våra arbetslokaler på 2 trappor. I stora galleriet har HTU 1 Gjort en fin utställning där min väggmatta ”Kranium” ställs ut. På lördag ska jag guida Föreningen knyppelpinnarna som jag för övrigt just upptäckte har en ganska fin hemsida! Här är nu länk till facebook eventet Öppet hus på HV skola.

Inför detta bakar jag just nu vegansk kardemummakaka uppbyggd på sojamjölk, mjölkfritt margarin och no egg, världens bästa ingrediens! Har helt basic tagit receptet från boken 7 sorters kakor och bytt ut äggen mot no egg, mjölken mot sojamjölk och smöret mot milda mjölkfritt. Smeten smakar mycket gott! Välkomna på öppet hus alla veganer!

Kommentera

