Duk i dagsljus

Den här fina bilden har Karin Holmberg tagit och lagt upp på sin blogg från när hon var och såg vår utställning. Kul att se och läsa vad hon tyckte, precis som jag ville hon se dukarna på bord. Jag längtar verkligen tills jag får plocka ner dem!

Kul med en bild där man tydligt ser partimönstret. Det talas ofta om att en dräll- eller damastduk i lin bara kommer till liv i skenet av levande ljus men jag håller inte med. Och någon nämnde även att det invävda mönstret som är beroende av ljuset för att synas var anledningen till att det finns så få färgade linnedukar. Till viss del kan jag hålla med men så länge man inte färgsätter för hårt med för mörka färger så lever ändå ytan. Så det så!

En reaktion till “Duk i dagsljus

Kommentera

