Helg vid Siljan

Nu är det sommar och det finns ingen tid till någonting. Jag köper på mig trådslöjdade köksredskap på loppisar som inspiration till senare och hoppas på att jag ska orka slöjda snart igen. Bland annat var jag i Mora i helgen och besökte där Zorngården som hade och säljer kopior på ett grytunderlägg i trådtjack. Ett likadant hittade jag beggat på en loppis några gator där ifrån. Slöjdaren fick ju visserligen inga pengar för det men fattiga jag blev iaf glad. Hittade även ett roligt underlägg gjort av hästskosöm på en loppis.

trådtjack, trådslöjd, luffarslöjd, zorngården, hästskosöm

I Mora besökte jag även Mia Rasmussens utställning på kulturhuset. Mycket fin!

Mora kulturhus utställning

Rättviks bibliotek fick jag tillfälle att väva lite! De håller på att tillverka en matta som de ska rulla ut på långbryggan i Rättvik. Jag vävde in mitt namn för annars skulle jag väl aldrig hitta det jag hade vävt sen.

trasväv, alva

Kommentera

